De Tuinderij
Online vernuft in een oubollig jasje
Gelegen aan de rand van de gemeente Westland, grenzend aan het Midden-Delfland, vind je de prachtige feest- en activiteitenlocatie De Tuinderij. Wanneer je daar de drempel over stapt, loop je decennia terug in de tijd. Oude draaischijf telefoons, platenspelers en hoogpolige tapijtjes op tafel. De Tuinderij is bekend geworden met hun Solex tours door het Westland. Al snel vulden ze het aanbod aan met een bonte verzameling knotsgekke activiteiten. Vanuit het ganzen land stoppen de touringcars met bedrijfs-, vrijgezellen- en familie-uitjes om zich een dag uniek te vermaken.
Startvraag: “Kunnen we meer uit de website halen?”
De oude website van De Tuinderij ademde perfect de sfeer, maar schoot technisch op een aantal punten tekort. Ook op het gebied van SEO/ vindbaarheid viel er een wereld te winnen. De Tuinderij heeft een luxe situatie dat iedereen in de regio wel gehoord heeft van ze en grote kans dat ze er zelfs al eens zijn geweest. De interessante doelgroep ligt juist in een straal van een uur tot twee rijden om de locatie. Maarja, hoe bereik je die doelgroep?
Doelen:
- Uitstekende online zichtbaarheid bij de gewenste doelgroepen.
- Het aanbod kraakhelder aanbieden.
- De nostalgiebeleving ook online goed overbrengen.
- Panklaar en laagdrempelig in contact komen.
Plan van aanpak: Custom ontwerp i.c.m. met goed SEO plan
Onze UX-designers zette graag hun tanden in dit project. Het is een unieke sfeer waardoor je qua vormgeving alles uit de kast kunt halen. De huisstijl optimaal vertalen in combinatie met een duidelijke navigatie en de juiste triggers. Dat is de uitdaging. Achter de schermen gebeuren er ook tal van spannende dingen. Zo is deze website voorzien van ‘ons’ Umbraco CMS, een open source motorblok waarmee je optimaal presteert op het gebied van snelheid, veiligheid, beheergemak en uitbreidingsmogelijkheden. Ook de SEO afdeling wordt ontzettend vrolijk van dit systeem. Zij konden aan alle benodigde knoppen draaien om de online marketing tot een succes te maken. Dit hebben ze dan ook niet nagelaten. Na een uitgebreide scan van zoekvolumes en doelstellingen is het ‘plan de campagne’ gesmeed. Alles volledig meetbaar en de kosten vooraf goed in beeld gebracht. Een succesvol resultaat schuilt dan ook zeker in de grondige voorbereidingen. De focus van de online marketing ligt in eerste instantie op de regio’s Utrecht, Rotterdam en Den Haag. De afdelingen SEO en UX-design zorgen dat de customer journey optimaal wordt ingericht. En al dit vernuft achter een heerlijk oubollige uitstraling.
Het resultaat: Succes op alle fronten!
Dit zijn van die projecten waar alles klopt. De uitstraling valt perfect in de smaak bij de ondernemers en iedereen die er mee in aanraking komt. De achterliggende techniek zorgt voor fijn beheer en goede prestaties. Er zitten ontzettend veel kleine grafische elementjes in die mee gaan met de aanpassingen die de klant zelf doet in het cms. Zo blijft alles mooi in stijl. Als kers op de taart presteert de online marketing ver boven verwachting. Het bereik wordt enorm vergroot en De Tuinderij ontvangt naar eigen zeggen voor het eerst telefoontjes met vragen naar de vergaderruimtes.
Wij hebben onze website door Panorama Studios laten vernieuwen, want dit was nodig om ‘m ook goed zichtbaar te maken op smartphones en tablets. Daarnaast is vindbaarheid voor ons cruciaal. Ons idee werd helemaal vertaald naar hetgeen het is geworden, petje af! De service daarnaast is erg goed, 1 belletje is genoeg om dingen aan te pakken. Communicatie is altijd open en transparant. Kortom: ik raad dit bedrijf dan ook aan iedereen aan die op zoek is naar een websitebouwer of een eigen huisstijl! Ga zo door mannen!”
Ruud van Mil - Ondernemer