Weterings Machinery

Building a brand that lasts

Wie Weterings Mechanisatie niet kent, komt niet uit de tuinbouw zou je kunnen zeggen. Sinds de oprichting in 1940 daagt het gedachtegoed van oprichter/visionair Henk Weterings de gevestigde machine-standaarden uit met innovaties, maatwerk en degelijkheid. Grondbewerkingsmachines, gewasversnipperaars, pompuntis, schaarliften en nog veel meer brute machines worden hier bedacht en gemaakt. Het stokje is recent doorgegeven aan een 3e-generatie driekoppig bestuur. Het bedrijf blijft ‘ahead of the game’ en bereikt inmiddels de hele wereld met een divers aanbod van machines welke niet mogen ontbreken in iedere moderne tuinbouw onderneming.

Direct naar:
3D animaties
Schaalmodellen beurs

Meer

De wens

Nieuwe directie, nieuwe naam, nieuwe branding

De machinebouwer had nogal wat wensen en vraagtekens toen we voor het eerst om tafel gingen. De naam Weterings Mechanisatie moest om, de huisstijl kon een nieuw hoofdstuk gebruiken en wat te doen met de belangrijkste communicatiemomenten? We verdiepten ons in de materie en gingen aan de slag. Na een aantal strategische sessies staat de nieuwe naam: Weterings Machinery. Internationaal komt deze lekker uit de verf en is het de paraplu waar alle activiteiten onder komen te vallen. ‘Build to last’ is de nieuwe slogan die de kracht en degelijkheid van het bedrijf onderstreept. Dit alles kleden we aan met de nieuwe huisstijl. Frisse moderne kleuren en meer variatiemogelijkheden.

Verdieping

“Waar staan wij nou eigenlijk voor?”

Een huisstijl alleen is slechts een belangrijk ingrediënt van het recept. We smeedden samen met Weterings deze vier kernwaarden welke ze uniek maakt:

  • We build / quality machinery that lasts
  • We engineer / custom solutions just for you
  • We innovate / for your future needs
  • We cherish / the inventor legacy of our founder

3D animatie

“Wij zijn de bron van de communicatie”

Stel, je maakt veruit de beste kwaliteit machines in je werkveld, hoe breng je dat op een goede manier over? We zagen het als onze missie om Weterings Machinery te helpen met deze vraag. Wanneer je zelf je machines bedenkt en bouwt, kun je nergens aankloppen voor fotomateriaal, want jij bent zélf de bron. Resellers kloppen bij jou aan voor het presentatiemateriaal.
Wij hebben volledig ingezet op 3D-animatie. De AutoCAD bestanden zijn al aanwezig, dus met 3D-animatie kun je een rennende start maken. Bovendien heb je totale regie over acties, invalshoeken en word je niet geremd door de praktijk. Ideaal voor dit project aangezien je met kolossen van machines te maken hebt.
We hebben samen met Weterings Machinery een selectie van focus producten binnen hun assortiment gemaakt en deze tot leven gebracht in korte animaties. Deze animaties zetten ze in voor de website (coming soon), beurzen, verkoopondersteuning en zelfs de invulling van het bedrijfspand.

Animatie Weterings

Top Spin Series

Animatie Weterings

Bio Chopper Series

Animatie Weterings

Bio Hopper Series

Animatie Weterings

ACE Roller Series

Animatie Weterings

Donkey Series

Animatie Weterings

Spray Cart Series

Animatie Weterings

WCR Series

3D-geprinte machines

Vaarwel volks­verhuizing van machines naar de beurs

Het laatste vraagstuk waar we Weterings Machinery mee hebben kunnen helpen is hun presentatie op de beurs. Jaar op jaar lag het draaiboek voor de beurs al klaar. Een aantal indrukwekkende machines werden met veel gedoe naar de beurs in Gorinchem getransporteerd om daar vervolgens het grootste oppervlakte van de stand in beslag te nemen. Dat kan anders! Wat nou als je meer machines kunt tonen, maar tegelijkertijd veel minder ruimte in beslag hoeft te nemen? Met een serie 3D-geprinte modellen op schaal bereik je hetzelfde doel en bespaar je jezelf het gigantische regelwerk waar niemand op zit te wachten. Dit bleek een schot in de roos. 3 flightcases in de auto en het regende complimenten van bezoekers! Bovendien kunnen de modellen makkelijk de wereld over reizen met resellers en daarbuiten dienst doen als eyecatchers in de vergaderzaal.

Uitrol huisstijl

Weterings

Koffiecups

Lekker bakkie!?

Zonnebrillen

Ready for summer!

Specials

Weterings goodies

T-shirts

Gewoon netjes

Rebranding Weterings

In dit project

  • Nieuwe naam en positionering
  • Evolutie in huisstijl
  • De essentie onderstreept met krachtige brand pillars
  • 3D animaties van machines
  • 3D-geprinte schaalmodellen voor beurs
  • Diverse drukwerk en specials
  • Branded MailChimp template
  • New and improved website coming soon...

“Wat begon als idee om een aantal servicebussen te laten wrappen, eindigde in een compleet nieuwe huisstijl.
Weterings heeft als familiebedrijf een lange geschiedenis waarin regelmatig aan het logo en de uitstraling gesleuteld is. Gevolg hiervan is dat allerlei stickers, logo`s, slogans en kleuren in omloop waren en er geen eenduidige uitstraling stond. Daarnaast zijn de kernactiviteiten in het laatste decennia sterk geïnternationaliseerd en is het bedrijf in 2016 overgenomen door een 3e-generatie driekoppig bestuur. Genoeg redenen dus om de huisstijl grondig aan te pakken en Weterings opnieuw op de kaart te zetten.
Na een aantal voorgesprekken met Panorama werden wij bij de eerste “Brand” presentatie zeer positief verrast. Niet alleen een nieuw logo, maar een compleet pakket waarmee Weterings zich in alle commerciële activiteiten eenduidig, professioneel en herkenbaar kan presenteren. Panorama heeft onze wensen perfect vertaald en een uitstraling neergezet waar wij trots op zijn!”

Rob van den Berg - Director / Co Owner Weterings Machinery